Czy potrzebuję strony internetowej?

„Nie masz strony to nie istniejesz” - to powiedzenie najlepiej obrazuje obecne podejście do kwestii posiadania strony internetowej. Czy jest słuszne? Czy każdy biznes powinien mieć stronę internetową?

Strona internetowa to inwestycja

Podstawowym celem strony internetowej jest pomoc w realizacji celów firmy wpisanych jej misję i plany strategiczne, czy też istniejących w głowie właściciela.

Strona internetowa firmy

Witamy w sekcji poświęconej firmowej stronie internetowej. W tej sekcji będziemy pisali na temat tego jak budować i rozwijać stronę interentową aby spełniała ona oczekiwania firmy i pomagała w realizacji celów firmy nie narażając firmy na niepotrzebnie duże koszty.

Rozwój organizacji przez zarządzanie kompetencjami

Sponsor merytoryczny
Autorem artykułu jest firma ODiTK świadcząca usługi doradztwa i szkolenia. Więcej na temat ODiTK można dowiedzieć się na profilu partnera.

Skąd popularność zarządzania kompetencjami?

Otóż każda dynamicznie rozwijająca się Firma potrzebuje wiedzy na temat własnych zasobów ludzkich pod kątem posiadanych przez nich kompetencji. Jest to tym ważniejsze, że potrzeby organizacji znacznie wykraczają poza potrzeby stanowisk pracy. Organizacja potrzebuje bazy wiedzy przy podejmowaniu kluczowych decyzji: na temat polityki awansów, kierowania do projektów i zadań poza standardowych.

Język korzyści

Sponsor merytoryczny
Autorem artykułu jest firma ODiTK świadcząca usługi doradztwa i szkolenia. Więcej na temat ODiTK można dowiedzieć się na profilu partnera.

Dzisiejsi Klienci stanowią coraz większe wyzwanie dla handlowców, wymagają innego podejścia niż kiedyś. Dzięki możliwościom jakie daje internet, Klienci posiadają dużą wiedzę zarówno o produkcie, jak i firmie. Z łatwością porównują oferty między sobą, a wyboru najkorzystniejszej dokonują spośród wielu. To sprawia, że Klienci coraz częściej mówią, że oferowany produkt jest zbyt drogi, a usługi świadczone u konkurencji mają wyższą jakość.

Zaufanie w biznesie

Dziś wielu pracowników i szefów czuje się niepewnie. Realna praca nad zaufaniem wewnątrz organizacji może to zmienić.

Sponsor merytoryczny
Autorem artykułu jest firma ODiTK świadcząca usługi doradztwa i szkolenia. Więcej na temat ODiTK można dowiedzieć się na profilu partnera.

Z badania "Diagnoza Społeczna" prof. Janusza Czapińskiego wynika, ze wśród dorosłych Polaków tylko co 10-ty ufa innym ludziom. To katastrofalny rezultat, który przekłada się na niski poziom kapitału społecznego, a ten z kolei warunkuje przecież dobrobyt i zdolność społeczną do konkurowania. Kenneth Arrow, laureat Nobla w dziedzinie ekonomii, już 30 lat temu napisał: „Niemal każda transakcja handlowa zawiera element zaufania. Jego brak oznacza zacofanie gospodarcze”.

Motywowanie pracowników

Sponsor merytoryczny
Autorem artykułu jest firma ODiTK świadcząca usługi doradztwa i szkolenia. Więcej na temat ODiTK można dowiedzieć się na profilu partnera.
Wiele osób zarządzających ma przekonanie, ze nie należy zbyt często ludzi chwalić i koncentrują uwagę bardziej na błędach, słabościach czy porażkach niż na osiągnięciach - nieświadomie wzmacniając częstotliwość ich występowania. Zmniejszają natomiast szansę na zachowania innowacyjne i zaangażowanie pracowników.

Mystery Shopper - Tajemniczy Klient

Sponsor merytoryczny
Autorem artykułu jest firma ODiTK świadcząca usługi doradztwa i szkolenia. Więcej na temat ODiTK można dowiedzieć się na profilu partnera.

Wiele firm sprzedażowych zadaje sobie pytanie w jaki sposób rozwijać swój produkt oraz w jaki sposób rozwijać ludzi, który go sprzedają. Zajmijmy się drugim pytaniem, czyli co i jak robić, by sprzedawcy efektywniej sprzedawali. Pomocne może tu okazać się badanie Mystery Shopper (Tajemniczy Klient).

Utrzymywanie płynności – bufor bezpieczeństwa

W poprzednim artykule opisaliśmy jak przedsiębiorstwo może wyliczyć zapotrzebowanie na kapitał pracujący. W naszym przykładzie przedsiębiorstwo posiadając środki w wysokości 750, byłoby w stanie prowadzić nieprzerwaną działalność na danym poziomie. Środków wystarczyłoby mu akurat na realizację wszystkich zobowiązań, a co miesiąc mogłoby wypłacać właścicielom 20 w postaci wypracowanej nadwyżki.

W rzeczywistości nie jest to jednak takie proste.

Jak rozwijać pracowników - plany rozwojowe i ich realizacja

Sponsor merytoryczny
Autorem artykułu jest firma ODiTK świadcząca usługi doradztwa i szkolenia. Więcej na temat ODiTK można dowiedzieć się na profilu partnera.

W obliczu gwałtownych zmian na rynku i ewolucji systemów organizacyjnych istnieje potrzeba zainteresowania się efektywnym wykorzystaniem potencjału ludzkiego. Taki sposób zarządzania zasobami ludzkimi może przyczynić się do wysokiej efektywności całej organizacji. Odpowiednie zaprojektowanie ścieżki kariery z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych może pomóc pracownikowi w dalszym rozwoju, a firmie dostarczyć wymiernych rezultatów. Kluczowym, zatem staje się jak najbardziej efektywne rozwijanie kompetencji pracowników.