Dlaczego Twoja firma musi istnieć w internecie

Każdy wie, że internet rozwija się z zawrotną prędkością. Każdy wie, że dzięki internetowi można znaleźć wiele informacji bardzo szybko i bardzo tanio. Każdy wie... Więc, czy Twoja firma jest obecna w internecie? Jeśli nie, może to być Twój poważny błąd. Poniżej kilka powodów, dla których musisz istnieć w internecie.

Obecność w internecie jest relatywnie tania

Możliwe, że ten powód nie powinien być przedstawiany jako pierwszy, ale jest on dość istotny z punktu widzenia dalszego porównywania internetu z innymi środkami komunikacji. Stworzenie małej strony internetowej z informacją o firmie i jej usługach kosztuje jednorazowo od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Dalsze utrzymywanie strony to koszt zaledwie kilkuset złotych rocznie. Dopiero bardziej zaawansowane serwisy stają się drogie, zarówno przy ich budowie, jak i utrzymaniu. Jednak średniej wielkości firmie taki serwis z reguły nie jest potrzebny. Oczywiście ważne jest aby stworzyć stronę, która dobrze prezentuje firmę. W dzisiejszych czasach każda firma powinna mieć świetną stronę internetową.

Koszty promocji w internecie wahają się w zależności od branży. W niektórych, szczególnie w branżach nowych technologii i branżach informacyjnych, rywalizacja jest bardzo intensywna a więc i koszty zdobycia rynku wysokie. W wielu tradycyjnych sektorach gospodarki można jednak wciąż jeszcze osiągnąć zadowalające sukcesy przy stosunkowo niewielkim nakładzie. Skuteczność promocji w internecie jest szczególnie wysoka w stosunku do nakładów, jeśli porówna się ją do reklamy tradycyjnej - w czasopismach drukowanych, ulotkach, katalogach czy folderach reklamowych.

Strona internetowa daje znacznie większe możliwości niż tradycyjne ogłoszenie

Tradycyjne reklamy i ogłoszenia są w stanie przekazać jedynie niewielkie ilości informacji. Strona internetowa pozwala na zawarcie dowolnej ilości informacji o firmie. Można na niej zamieścić zarówno ogólne informacje reklamowe i kontakt, zazwyczaj umieszczane na reklamach, ale również informacje dotyczące poszczególnych produktów, jakości usług, ukończonych i bieżących projektów. Strona internetowa jest więc doskonałym miejscem, w którym potencjalny klient może zapoznać się z firmą i nabrać do niej zaufania, zanim zdecyduje się na kontakt.

Te cechy strony internetowej tworzą z niej doskonałe narzędzie wykorzystywane do właściwego poinformowania klienta o firmie. Wyobraź sobie przypadkowe spotkanie z potencjalnym klientem, podczas którego nie masz możliwości przedstawienia mu szczegółowo zakresu swoich działań. Wręczasz mu wizytówkę z adresem swojej strony internetowej, na której może on dokładnie zapoznać się z Twoja firmą. Folder reklamowy mógłby również spełnić tą funkcję w miarę skutecznie, ale przecież nie nosisz przy sobie non-stop sterty nieporęcznych folderów reklamowych.

Storna internetowa jest na czasie

Drukujesz foldery reklamowe i masz ich cały magazyn, po czym zmieniasz ofertę produktową na lepszą i wszystko idzie do kosza. Strona internetowa może być zaktualizowana prosto i relatywnie tanio i szybko. Podobnie w przypadku uaktualnienia informacji o zmianie siedziby. Dzięki stronie internetowej klienci mają stały dostęp do najnowszych ofert, produktów i promocji oraz do informacji na temat Twojej firmy.

Strona internetowa daje możliwość dwustronnej komunikacja

Strona internetowa umożliwia Ci nie tylko tworzenie wizerunku firmy oraz informowanie o usługach i produktach, ale także zbieranie opinii klientów. Dzięki temu tanio uzyskujesz wartościowe informacje na temat oczekiwań i poziomu satysfakcji swoich klientów.

Na koniec kilka liczb

Obecnie 87% Polaków w wieku 16-24 lat korzysta z internetu. Znacząca większość z nich deklaruje, że wybiera internet jako podstawowe źródło informacji. Wynika to z niezwykłej prostoty korzystania z tego medium. Znalezienie informacji na prawie dowolny temat zajmuje zaledwie parę minut. Dla średnio-zaawansowanego użytkownika internet, ze względu na swoją niesamowitą prostotę, staje się więc naturalnym pierwszym wyborem. Jest to szczególnie widoczne właśnie w grupie młodych użytkowników, którzy są najbardziej zaawansowani technologicznie, jednak proces ten dotyczy prawie wszystkich grup wiekowych. Dowodem na to jest fakt, że...

Przybywa internautów i wzrasta czas spędzony w sieci

W Polsce w 2008 roku z internetu korzystało 44% ludzi powyżej 7 roku życia - wzrost o 13% w stosunku do 2007 roku. Rok wcześniej przyrost był podobny. Jeśli prędkość ta utrzyma się, w 2013 roku z internetu będzie korzystać ponad 80% Polaków. Ciekawe zjawiska na przykład można będzie zaobserwować w najstarszych grupach wiekowych. Spośród Polaków w wieku 45-54 lata z internetu korzysta 35%, a powyżej 55 jedynie 11%. Rynek osób starszych w ciągu najbliższych lat, wraz z przechodzeniem osób młodszych do kolejnych grup wiekowych, będzie się więc niesamowicie szybko rozwijał.
Wzrasta również czas spędzany w internecie. W 2008 roku przeciętny polski internauta spędzał w internecie 1,5 godziny dziennie. To jest 3 razy więcej niż w roku 2004. Oznacza to, że Polacy wykonują przy pomocy internetu coraz więcej czynności. Osoby, które na początku jedynie wysyłały i obierały pocztę elektroniczną, zaczynają czytać wiadomości na portalach i forach, aktywnie szukają informacji na wybrane tematy oraz coraz częściej realizują transakcje przez internet.

Konkluzja - Być albo nie być w internecie, to być albo nie być na rynku.

Z analizy powyższych faktów wyłania się potrzeba zaistnienia firmy w internecie. Ma to znaczenie nie tylko w przypadku dużych firm, ale również małych zakładów usługowych bądź produkcyjnych. Jeśli bowiem za kilka lat każdy, aby znaleźć hydraulika, murarza, warsztat samochodowy, gabinet lekarski, szkołę językową, korepetycje z matematyki, mieszkanie na wynajem, hurtownię obuwia, skład budowlany albo dowolnie inną firmę, będzie wybierał internet jako pierwsze źródło informacji, to znajdzie tam wystarczająco dużo kontaktów i stron konkurentów, aby nie sięgać już po książkę telefoniczną, by szukać telefonu do Twojej firmy. Twoje przychody spadną, a konkurentów wzrosną.

Przypisy

Źródło danych: Raport "Polski Internet 2008/2009" Gemius S.A.

Dlaczego Twoja firma musi istnieć w internecie

Każdy wie, że internet rozwija się z zawrotną prędkością. Każdy wie, że dzięki internetowi można znaleźć wiele informacji bardzo szybko i bardzo tanio. Każdy wie... Więc, czy Twoja firma jest obecna w internecie? Jeśli nie, może to być Twój poważny błąd. Poniżej kilka powodów, dla których musisz istnieć w internecie.

Obecność w internecie jest relatywnie tania

Możliwe, że ten powód nie powinien być przedstawiany jako pierwszy, ale jest on dość istotny z punktu widzenia dalszego porównywania internetu z innymi środkami komunikacji. Stworzenie małej strony internetowej z informacją o firmie i jej usługach kosztuje jednorazowo od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Dalsze utrzymywanie strony to koszt zaledwie kilkuset złotych rocznie. Dopiero bardziej zaawansowane serwisy stają się drogie, zarówno przy ich budowie, jak i utrzymaniu. Jednak średniej wielkości firmie taki serwis z reguły nie jest potrzebny. Oczywiście ważne jest aby stworzyć stronę, która dobrze prezentuje firmę. W dzisiejszych czasach każda firma powinna mieć świetną stronę internetową.

Koszty promocji w internecie wahają się w zależności od branży. W niektórych, szczególnie w branżach nowych technologii i branżach informacyjnych, rywalizacja jest bardzo intensywna a więc i koszty zdobycia rynku wysokie. W wielu tradycyjnych sektorach gospodarki można jednak wciąż jeszcze osiągnąć zadowalające sukcesy przy stosunkowo niewielkim nakładzie. Skuteczność promocji w internecie jest szczególnie wysoka w stosunku do nakładów, jeśli porówna się ją do reklamy tradycyjnej - w czasopismach drukowanych, ulotkach, katalogach czy folderach reklamowych.

Strona internetowa daje znacznie większe możliwości niż tradycyjne ogłoszenie

Tradycyjne reklamy i ogłoszenia są w stanie przekazać jedynie niewielkie ilości informacji. Strona internetowa pozwala na zawarcie dowolnej ilości informacji o firmie. Można na niej zamieścić zarówno ogólne informacje reklamowe i kontakt, zazwyczaj umieszczane na reklamach, ale również informacje dotyczące poszczególnych produktów, jakości usług, ukończonych i bieżących projektów. Strona internetowa jest więc doskonałym miejscem, w którym potencjalny klient może zapoznać się z firmą i nabrać do niej zaufania, zanim zdecyduje się na kontakt.

Te cechy strony internetowej tworzą z niej doskonałe narzędzie wykorzystywane do właściwego poinformowania klienta o firmie. Wyobraź sobie przypadkowe spotkanie z potencjalnym klientem, podczas którego nie masz możliwości przedstawienia mu szczegółowo zakresu swoich działań. Wręczasz mu wizytówkę z adresem swojej strony internetowej, na której może on dokładnie zapoznać się z Twoja firmą. Folder reklamowy mógłby również spełnić tą funkcję w miarę skutecznie, ale przecież nie nosisz przy sobie non-stop sterty nieporęcznych folderów reklamowych.

Storna internetowa jest na czasie

Drukujesz foldery reklamowe i masz ich cały magazyn, po czym zmieniasz ofertę produktową na lepszą i wszystko idzie do kosza. Strona internetowa może być zaktualizowana prosto i relatywnie tanio i szybko. Podobnie w przypadku uaktualnienia informacji o zmianie siedziby. Dzięki stronie internetowej klienci mają stały dostęp do najnowszych ofert, produktów i promocji oraz do informacji na temat Twojej firmy.

Strona internetowa daje możliwość dwustronnej komunikacja

Strona internetowa umożliwia Ci nie tylko tworzenie wizerunku firmy oraz informowanie o usługach i produktach, ale także zbieranie opinii klientów. Dzięki temu tanio uzyskujesz wartościowe informacje na temat oczekiwań i poziomu satysfakcji swoich klientów.

Na koniec kilka liczb

Obecnie 87% Polaków w wieku 16-24 lat korzysta z internetu. Znacząca większość z nich deklaruje, że wybiera internet jako podstawowe źródło informacji. Wynika to z niezwykłej prostoty korzystania z tego medium. Znalezienie informacji na prawie dowolny temat zajmuje zaledwie parę minut. Dla średnio-zaawansowanego użytkownika internet, ze względu na swoją niesamowitą prostotę, staje się więc naturalnym pierwszym wyborem. Jest to szczególnie widoczne właśnie w grupie młodych użytkowników, którzy są najbardziej zaawansowani technologicznie, jednak proces ten dotyczy prawie wszystkich grup wiekowych. Dowodem na to jest fakt, że...

Przybywa internautów i wzrasta czas spędzony w sieci

W Polsce w 2008 roku z internetu korzystało 44% ludzi powyżej 7 roku życia - wzrost o 13% w stosunku do 2007 roku. Rok wcześniej przyrost był podobny. Jeśli prędkość ta utrzyma się, w 2013 roku z internetu będzie korzystać ponad 80% Polaków. Ciekawe zjawiska na przykład można będzie zaobserwować w najstarszych grupach wiekowych. Spośród Polaków w wieku 45-54 lata z internetu korzysta 35%, a powyżej 55 jedynie 11%. Rynek osób starszych w ciągu najbliższych lat, wraz z przechodzeniem osób młodszych do kolejnych grup wiekowych, będzie się więc niesamowicie szybko rozwijał.
Wzrasta również czas spędzany w internecie. W 2008 roku przeciętny polski internauta spędzał w internecie 1,5 godziny dziennie. To jest 3 razy więcej niż w roku 2004. Oznacza to, że Polacy wykonują przy pomocy internetu coraz więcej czynności. Osoby, które na początku jedynie wysyłały i obierały pocztę elektroniczną, zaczynają czytać wiadomości na portalach i forach, aktywnie szukają informacji na wybrane tematy oraz coraz częściej realizują transakcje przez internet.

Konkluzja - Być albo nie być w internecie, to być albo nie być na rynku.

Z analizy powyższych faktów wyłania się potrzeba zaistnienia firmy w internecie. Ma to znaczenie nie tylko w przypadku dużych firm, ale również małych zakładów usługowych bądź produkcyjnych. Jeśli bowiem za kilka lat każdy, aby znaleźć hydraulika, murarza, warsztat samochodowy, gabinet lekarski, szkołę językową, korepetycje z matematyki, mieszkanie na wynajem, hurtownię obuwia, skład budowlany albo dowolnie inną firmę, będzie wybierał internet jako pierwsze źródło informacji, to znajdzie tam wystarczająco dużo kontaktów i stron konkurentów, aby nie sięgać już po książkę telefoniczną, by szukać telefonu do Twojej firmy. Twoje przychody spadną, a konkurentów wzrosną.

Przypisy

Źródło danych: Raport "Polski Internet 2008/2009" Gemius S.A.

Reklama